Digital tjänsteutveckling

”Vi är specialiserade på att förbättra digitala prestanda och effektivitet. I de flesta fall börjar detta med att minska intern komplexitet. Vi erbjuder dig insikt och expertis inom user experience och arkitekturdesign. Vi kan så klart också omnichannel content management.”

– Sami Masala, Executive Advisor

End-to-end digital tjänsteutveckling

Vårt unika verksamhetsinriktade arbetsgrepp bidrar till att genomföra även större reformer av digitala tjänster. I End-to-end, det vill säga övergripande digital tjänsteutveckling, måste man beakta båda sidorna av myntet – användarupplevelse och affärsupplevelse samt å andra sidan digitala förmågor.

Vi har erfarenhet av att utveckla nättjänster för både B2C- och B2B-verksamhet, automationslösningar för försäljning och marknadsföring samt implementering av flerkanaliga näthandels- och innehållshanteringslösningar även i krävande internationella miljöer.

Vår kompetens inom digitala tjänster omfattar bland annat:

  • Konceptutveckling av digitala tjänster
  • Content Management Solutions & Design
  • Web Content Management
  • eCommerce
  • Digital Asset Management
  • Analys och förstudier

Kontakta oss, så skräddarsyr vi ett servicepaket som passar behoven i din organisation.

End-to-end digital tjänsteutveckling

Vår utvecklingstjänst bygger på expertis inom informations- och innehållshantering, uppskattad av flera Nordic Top 100-organisationer, samt en sömlös kombination av arkitektur, teknik och design av serviceupplevelse som byggs upp kring detta. Detta leder till en bättre kundupplevelse, eftersom vi kan ta hänsyn till och identifiera de olika beroendeförhållandena i hela tjänsten, från de arkitektoniska lösningarna i back-end-system till slutanvändarens serviceupplevelse.

I digital tjänsteutveckling möjliggör vår designfilosofi en smidig resa från idé till genomförande samt underhåll och vidareutveckling av tjänsten. Vi skapar en strukturellt hållbar grund för tjänsten, på vilken du effektivt kan bygga bland annat AI/ML-lösningar och på så sätt smidigt svara mot framtida kund- och verksamhetsbehov. Vi förenar dina data, ditt innehåll, din verksamhet och dina varumärkesupplevelser på nytt för att skapa personliga upplevelser som dagens kunder förväntar sig.

Våra tjänster

Design av service- och användarupplevelse

Loihde Advisory närmar sig design av affärs- och användarupplevelse i en nättjänst ur perspektivet för hållbar utveckling. För oss är design av användarupplevelse mer än bara ytan eller användargränssnitten – vi förenar förståelse för tekniska förmågor, vår omfattande erfarenhet av att designa komplexa digitala serviceupplevelser samt förståelse för hur man optimerar affärsverksamhetsmodeller för att effektivisera verksamheten.

Utöver en användarupplevelse i världsklass ser vi till att:

  • du kan automatisera rutinerna i anslutning till det grundläggande underhållet
  • du kan betjäna till och med mycket avgränsade målgrupper
  • du kan samla in exponentiellt bättre data om kundförståelse än idag
  • du kan anpassa användarupplevelsen
  • du är verkligt datadriven.

Teknik och förmågor

Världen satsar ständigt stora resurser på att utveckla konkurrenskraftig och intelligent teknik för att tillhandahålla nättjänster. Därför är det ofta omotiverat och långdraget att utveckla många lösningar från grunden. Använd hellre din utvecklingsbudget till att välja, integrera och använda den färdiga teknik som bäst passar dina behov på ett sätt som resulterar i en unik konkurrensfördel.

Loihde Advisory är en teknikneutral aktör, vars oberoende uppkommer från beprövade lösningsmodeller samt kunskap om styrkor och svagheter hos de tekniker som passar dem. Kartläggning av den lämpligaste tekniken för helheten samt ett noggrant koncept för att använda tekniken kräver alltid både expertis och erfarenhet av de bästa metoderna på tillämpningsområdet.

Vi är väl bekanta med de tekniker som behövs för att utveckla nättjänster i världsklass för dina kunder, bland annat:

  • System för innehållshantering (Content Management System) (Headless, CMS, WCMS, ECMS) – till exempel Contentful, Coremedia, WordPress
  • Plattformar för kundupplevelse (Digital Experience Platform) (DXP) – till exempel Optimizely (Episerver), Sitecore, Coremedia
  • Plattformar för näthandel (e-commerce) – till exempel BigCommerce, Shopify
  • Rekommendationer och dialoghantering i realtid (Real Time Interaction Management) (RTIM) – till exempel Pega, Adobe
  • Optimering av kundresan (Journey Orchestration Engine, Next Best Action) (JOE, NBA)
  • Kundvård (Customer Relationship Management, Customer Data Platform) (CRM, CDP)
  • System för datahantering (Digital Asset Management) (DAM)
  • Nätanalys
  • Produktinformationssystem (Product Information Management) (PIM)
  • System för hantering och sammanställning av information (Data Management Platform) (DMP)

Arkitekturdesign

Vi skapar en strukturellt hållbar arkitektur för tjänsten. Med en solid grund kan du använda AI/ML-lösningar på ett effektivt sätt och på så sätt smidigt svara på framtida kund- och affärsbehov. Vi utformar de rätta byggstenarna för att tillhandahålla och integrera moderna nättjänster i din affärsverksamhet på ett samordnat sätt. Vi hjälper dig att välja de lämpligaste digitala teknikerna för produktion av förmågor.

Vår styrka ligger i vår omfattande expertis och erfarenhet av lösningsdesign, informationshantering, innehållshantering, näthandel och design av flerkanaliga nättjänster.

Vi har specialkompetens inom följande arkitekturområden:

  • Företags-/helhetsarkitektur
  • IT- och datastrategi
  • Innehållshantering i alla kanaler (omni-channel content management)
  • Hantering av digital kundupplevelse (digital experience management)
  • Näthandel och digital marknadsföring
  • Dataplattformar och analys

Fråga mer!

Thomas Fleming, CEO

Våra experter på området

  • Digitalisering
  • Service design och UX
Adrian Cotfas
  • Digitalisering
  • Service design och UX
Michael Dlugosch
Jan Enlund
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Projektledning
Jan Enlund
  • Digitalisering
  • Lean agile
  • Projektledning
Kira Hellström
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Service design och UX
Outi Immonen
Avatar male invert 2
  • Digitalisering
  • Service design och UX
Markus Jönsson
Jukka-Pekka Kääriäinen
  • Dataplattformar & rapportering
  • Digitalisering
  • Lösningsarkitektur
  • Management
Jukka-Pekka Kääriäinen
  • Digitalisering
  • Service design och UX
Lasse Kaikkonen
Helinä Karell
  • Digitalisering
  • Kunddata och CRM
  • Lean agile
  • Projektledning
Helinä Karell
Timo Karsisto
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Lean agile
  • Lösningsarkitektur
Timo Karsisto
  • Digitalisering
  • Lösningsarkitektur
Jussi Kostamo
  • AI
  • Digitalisering
  • Lösningsarkitektur
  • Försäljning
Sami Masala
Talent Base Mikko Meriluoto
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Projektledning
  • Management
Mikko Meriluoto
Mikko Mustakallio
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Lean agile
  • Lösningsarkitektur
  • Management
Mikko Mustakallio
Sakke Mustonen
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Lean agile
  • Service design och UX
Sakke Mustonen
Johannes Paarvala
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Lösningsarkitektur
Johannes Paarvala
Anu Peltola
  • Datahantering och kvalitet
  • Digitalisering
  • Kunddata och CRM
  • Projektledning
Anu Peltola
  • Digitalisering
  • Kunddata och CRM
  • Lean agile
  • Projektledning
Tarja Pöntinen
  • Datahantering och kvalitet
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
Jouko Poranen
Eero Puisto
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Lösningsarkitektur
Eero Puisto
  • Digitalisering
  • Service design och UX
Sami Rahola
Jari Ratinen
  • Dataplattformar & rapportering
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
Jari Ratinen
Tuija Riekkinen
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Service design och UX
Tuija Riekkinen
Jouni Saarenpää
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • HR
  • Management
Jouni Saarenpää
Avatar male invert 2
  • Data governance
  • Datahantering och kvalitet
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Kunddata och CRM
  • Projektledning
Juuso Salmu
  • Digitalisering
  • Kunddata och CRM
  • Lösningsarkitektur
Samuli Sepponen
Hans-Christian Stoltz
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Service design och UX
Hans-Christian Stoltz
Juha Tikkanen
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Lösningsarkitektur
  • Försäljning
Juha Tikkanen
  • Datahantering och kvalitet
  • Digitalisering
  • Service design och UX
Pauliina Tuomainen
Sini Vartiainen
  • Dataskydd
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Kunddata och CRM
Sini Vartiainen
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Försäljning
Marja Viitala
  • Digitalisering
  • E-handel och omnikanal
  • Service design och UX
Wolf Wikgren